Polityka prywatności opisuje zasady przetwarzania przez nas informacji na Twój temat, w tym danych osobowych oraz ciasteczek, czyli tzw. cookies.
1. Informacje ogólne
- Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: jokier.pl
- Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: FIRMA JOKIER PRZEWÓZ OSÓB AUTOKAREM MARZENA CIEMERYCH 07-200 Wyszków , ul. Młodzieżowa 46
- Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: jokiertravel@interia.pl
- Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
- Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
- Prezentacja profil użytkownika innym użytkownikom
- Obsługa zapytań przez formularz
- Realizacja zamówionych usług
- Prezentacja oferty lub informacji
- Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
- Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
- Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).
2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora
- Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
- Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
- W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
- Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.
3. Hosting
- Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwerach operatora: cyberFolks.pl
- Firma hostingowa w celu zapewnienia niezawodności technicznej prowadzi logi na poziomie serwera. Zapisowi mogą podlegać:
- zasoby określone identyfikatorem URL (adresy żądanych zasobów – stron, plików),
- czas nadejścia zapytania,
- czas wysłania odpowiedzi,
- nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
- informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
- adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
- informacje o przeglądarce użytkownika,
- informacje o adresie IP,
- informacje diagnostyczne związane z procesem samodzielnego zamawiania usług poprzez rejestratory na stronie,
- informacje związane z obsługą poczty elektronicznej kierowanej do Operatora oraz wysyłanej przez Operatora.
4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych
- W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
- firma hostingowa na zasadzie powierzenia
- upoważnieni pracownicy i współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji celu działania strony
- firmy, świadczące usługi marketingu na rzecz Administratora
- Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
- Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
- dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- oraz przenoszenia danych.
- Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.2 wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
- W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
- Dane osobowe nie są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że nie przesyłamy ich poza teren Unii Europejskiej.
5. Informacje w formularzach
- Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
- Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
- Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
- Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.
6. Logi Administratora
- Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.
7. Istotne techniki marketingowe
- Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorom reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie.
8. Informacja o plikach cookies
- Serwis korzysta z plików cookies.
- Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
- Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
- utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
- realizacji celów określonych powyżej w części „Istotne techniki marketingowe”;
- W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
- Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
- Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).
9. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?
- Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
- W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:Urządzenia mobilne:
KLAUZULA INFORMACYJNA RODO
Administratorem danych osobowych jest JOKIER Marzena Ciemerych z siedzibą w
Wyszkowie przy ul. Młodzieżowej 46. Przetwarzanie danych osobowych będzie odbywało się
zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (dalej jako
„Ustawa”) i najpóźniej od dnia 25 maja 2018 r. będzie odbywało się z poszanowaniem
przepisów Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych – dalej „RODO” (rozumie
się przez to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych) oraz wydanych na jego
podstawie krajowych przepisów z zakresu ochrony danych osobowych, które zastąpią
obecnie obowiązujące przepisy.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania usługi przez okres
obowiązywania umowy i okres przedawnienia roszczeń oraz w celach marketingowych.
Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny jednak ich brak uniemożliwia
wykonanie umowy polegającej na oferowaniu, organizowaniu i świadczeniu usług
turystycznych oraz usług związanych z organizacją wyjazdów służbowych. Wykonanie
umowy nie jest uzależnione od wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu
marketingowym. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich
poprawiania i sprostowania oraz – w zakresie wynikającym z przepisów – do usunięcia,
ograniczenia przetwarzania, przeniesienia, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
Przysługuje Pani/Panu również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
właściwego dla przetwarzania danych. Każda zgoda może być wycofana w dowolnym
momencie z zastrzeżeniem konieczności przetwarzania niezbędnych danych do końca
okresu rozliczeniowego, nie wpływa to na wcześniejszą zgodność z prawem przetwarzania
danych.
Dane kontaktowe do Administratora Danych JOKIER Marzena Ciemerych,
ul. Młodzieżowa 46 07-200 Wyszków.
Z praw wskazanych powyżej można skorzystać poprzez:
kontakt e-mailowy pod adresem: jokiertravel@interia.eu
kontakt pisemny, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: Młodzieżowa 46,
07-200 Wyszków.
Dane niezbędne do realizacji umowy:
- imię i nazwisko
- adres mailowy
- nr telefonu
- data urodzenia
- PESEL
- adres zamieszkania
- nr dowodu lub paszportu
43
WARUNKI UCZESTNICTWA W IMPREZACH ORGANIZOWANYCH PRZEZ BIURO PODRÓŻY „JOKIER” W WYSZKOWIE
I. Zawarcie umowy
- Zawarcie Umowy o udział w imprezie turystycznej następuje przez podpisanie Umowy – Zgłoszenie przez przedstawiciela
Biura Podróży „JOKIER” i Klienta pod warunkiem równoczesnego wpłacenia przez Klienta zaliczki lub pełnej ceny imprezy
określonej w cz. II pkt. 1 niniejszych Warunków. Uczestnikiem imprezy jest Klient podpisujący Umowę – Zgłoszenie oraz inne
osoby wymienione przez niego na Umowie. Zgłoszenie osoby niepełnoletniej wymaga potwierdzenia jej prawnego opiekuna. - Szczegółowe informacje dotyczące programów, rodzajów i standardu usług na imprezach turystycznych organizowanych
przez B.P. „ JOKIER” określone są w aktualnych informatorach i ofertach lub po ustaleniu konkretnych wymogów Uczestników. - Przed zawarciem Umowy klient otrzymuje niezbędne informacje o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych
i sanitarnych, w szczególności o terminach wydania paszportu i wizy, o wymogach zdrowotnych dotyczących udziału
w wybranej przez siebie imprezie turystycznej oraz o dodatkowych dokumentach niezbędnych do uczestnictwa w imprezie
np. świadectwo szczepienia, a w przypadku kolonii i obozów dziecięcych lub młodzieżowych „karta kwalifikacyjna uczestnika”.
Podpisanie Umowy – Zgłoszenie jest równoznaczne z potwierdzeniem przez Klienta otrzymania tych informacji.
II. Cena, warunki płatności - Przy zawarciu Umowy Klient zobowiązany jest wpłacić zaliczkę w wysokości 30% ceny imprezy, a w przypadku zawierania
Umowy w terminie krótszym niż 31 dni przed rozpoczęciem imprezy całość ustalonej ceny. Przy wpłaceniu zaliczki pozostała
należność powinna być wniesiona nie później niż 31 dni przed dniem rozpoczęcia imprezy. Brak zapłaty pozostałej części ceny
imprezy w terminie określonym w pkt. 1 oznacza odstąpienie od Umowy przez Klienta i rodzi skutki przewidziane w części
V pkt. 3 i 4 Warunków Uczestnictwa. - B.P. „JOKIER” może podwyższyć cenę imprezy jedynie w przypadku udokumentowania wpływu na podniesienie ceny w
następujących okolicznościach: cena kosztu transportu, wzrostu opłat urzędowych, podatków, opłat należnych za takie usługi
jak: lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach morskich lub lotniczych; wzrostu kursów walut. Podwyższenie ceny
może nastąpić w terminie nie krótszym niż 21 dni prze rozpoczęciem imprezy. O zmianie ceny B.P. „ JOKIER” niezwłocznie
poinformuje Klientów.
III. Prawa i obowiązki Stron w trakcie realizacji Imprezy Turystycznej - B.P. „JOKIER” ponosi odpowiedzialność za przebieg imprezy turystycznej zgodny z programem oraz za umówioną ilość
i jakość świadczeń, odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy o udział w imprezie turystycznej, chyba
że jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie spowodowane jest wyłącznie działaniem lub zaniechaniem Klienta, działaniem
lub zaniechaniem osób trzecich, nie uczestniczących w Umowie, jeśli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć
ani uniknąć albo były spowodowane siłą wyższą. - B.P. „JOKIER” dokona zwrotu Klientowi wartości niezrealizowanych świadczeń lub różnicy wartości między świadczeniami
określonymi w Umowie a świadczeniami zastępczymi w przypadku, gdy klient nie otrzymał świadczeń zastępczych o tej samej
lub wyższej wartości. - B.P. „JOKIER” nie ponosi odpowiedzialności za świadczenia nabywane przez Klienta na miejscu trwania imprezy turystycznej
bezpośrednio lub za pośrednictwem pilota lub innych osób trzecich świadczących te usługi. - Klient udający się na imprezę turystyczną powinien posiadać niezbędne dokumenty, a w szczególności Umowę – Zgłoszenie,
paszport ważny co najmniej 6 miesięcy od daty planowanego przekroczenia granicy ( lub nowy dowód osobisty wymagany przy
wyjazdach do UE ), wymagane wizy, świadectwa szczepień oraz inne dokumenty wskazane przez organizatora imprezy. Klienci
imprez krajowych powinni posiadać ze sobą ważny dokument tożsamości. - W przypadku zmiany przez Klienta nazwiska, adresu lub paszportu powinien on o tym fakcie powiadomić B.P. „JOKIER”
najpóźniej na 7 dni przed datą rozpoczęcia imprezy. Klient powinien przestrzegać przepisów celnych, dewizowych
i porządkowych obowiązujących w Polsce i w krajach objętych programem imprezy turystycznej. Za ewentualne skutki
nieprzestrzegania tych przepisów B.P. „JOKIER” nie ponosi odpowiedzialności. - Klienci imprez turystycznych powinni stosować się do wskazówek pilota / rezydenta lub pracownika przedstawiciela
organizatora dotyczących organizacji i realizacji programu imprezy. - Klient imprezy turystycznej jest odpowiedzialny za pokrycie przez siebie lub swoich podopiecznych szkód w trakcie trwania
imprezy turystycznej w miejscu ich powstania (hotel, autokar itp.) - Klient może przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w imprezie turystycznej wszystkie przysługujące mu uprawnienia
z tytułu Umowy jeżeli osoba ta jednocześnie przejmie wszystkie obowiązki wynikające z tej umowy oraz pokryje koszty pokryte
z tą zmianą. Przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków jest skuteczne wobec B.P. „JOKIER” w terminie co najmniej
na 14 dni przed datą rozpoczęcia imprezy turystycznej.
IV. Ubezpieczenie klienta - B.P. „JOKIER” zawiera umowę ubezpieczenia kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków na rzecz każdego
Klienta – Uczestnika imprezy. Górna granica odpowiedzialności ubezpieczyciela wynosi 5000zł przy imprezach krajowych,
natomiast przy imprezach zagranicznych: 10.000 Euro – koszty leczenia, 4.000 Euro – Ubezpieczenie od następstw
nieszczęśliwych wypadków. - Stronami Umowy jest Klient i Towarzystwo Ubezpieczeniowe.
- Klient może ubezpieczyć się od kosztów rezygnacji z uczestnictwa w imprezie turystycznej na warunkach określonych przez
wybrane Towarzystwo ubezpieczeń. Zawarcie tego ubezpieczenia może nastąpić przy podpisaniu Umowy – Zgłoszenia
lub najpóźniej w dniu następnym.
44
V. Odstąpienie od Umowy - B.P. „JOKIER” może odwołać imprezę w przypadku braku wymaganego minimum uczestników stanowiącego 80% miejsc,
które B.P. „JOKIER” ma do dyspozycji na daną imprezę. Odwołanie może jednak nastąpić najpóźniej na 14 dni przed datą
rozpoczęcia imprezy. W takim przypadku B.P. „JOKIER” przedstawi Klientowi ofertę zastępczą lub zwróci całość wpłaconej
przez Klienta kwoty. - O zmianach programu lub ceny imprezy B.P. „JOKIER” niezwłocznie powiadomi Klienta, który w terminie 3 dni od daty
otrzymania zawiadomienia powinien poinformować B.P. „JOKIER”, że przyjmuje proponowane zmiany lub odstępuje od Umowy.
Brak informacji o akceptacji zmienionych warunków upoważnia B.P. „JOKIER” do uznania tego jako rezygnacji Klienta z
uczestnictwa w imprezie turystycznej. W przypadku odstąpienia od Umowy lub rezygnacji z udziału w imprezie Klient otrzymuje
zwrot całej wpłaconej na poczet imprezy kwoty. - Klient może odstąpić od Umowy w każdym czasie przed rozpoczęciem imprezy składając na piśmie rezygnację
z uczestnictwa w imprezie. Rezygnacja powinna być złożona listownie, mailowo lub w biurze/agencji turystycznej, w którym
została zawarta Umowa. Klient otrzyma zwrot wpłaconej na poczet imprezy kwoty po potrąceniu poniesionych przez
B.P. „JOKIER” nakładów i kosztów związanych z przygotowaniem imprezy. Zryczałtowana stawka nakładów poniesionych przez
B.P. „JOKIER” związanych z przygotowaniem imprezy wynosi:
- 10% ceny imprezy, jeżeli rezygnacja nastąpiła w terminie do 31 dni przed datą rozpoczęcia imprezy,
- 30% ceny imprezy, jeżeli rezygnacja nastąpiła w terminie 30 – 21 dni przed datą rozpoczęcia imprezy,
- 50% ceny imprezy, jeżeli rezygnacja nastąpiła w terminie 20 – 8 dni przed datą rozpoczęcia imprezy,
- 80% ceny imprezy, jeżeli rezygnacja nastąpiła w terminie 7 – 1 dni przed datą rozpoczęcia imprezy,
- 90% ceny imprezy, jeżeli rezygnacja nastąpiła w dniu rozpoczęcia imprezy.
- B.P. „JOKIER” na żądanie Klienta, któremu dokonano potrąceń z tytułu rezygnacji z imprezy, przedstawi indywidualne
wyliczenie faktycznie poniesionych przez B.P. „JOKIER” kosztów i nakładów związanych z przygotowaniem tej imprezy.
VI. Reklamacje - Jeżeli w trakcie imprezy turystycznej Klient stwierdza wadliwe wykonanie Umowy powinien niezwłocznie powiadomić o tym
pilota / rezydenta B.P. „JOKIER” oraz wykonawcę usługi. Jeżeli powiadomienie zostało złożone w formie pisemnej pilot /
rezydent ma obowiązek potwierdzenia jego przyjęcia od Klienta. - Pilot, rezydent lub lokalny przedstawiciel organizatora nie są uprawnieni do uznania roszczeń Klienta.
- Reklamację z tytułu dostrzeżonych wad lub usterek w wykonaniu Umowy Klient może złożyć na piśmie w terminie 14 dni
od daty zakończenia imprezy w miejscu zawarcia Umowy lub w siedzibie organizatora imprezy podanej na Umowie Zgłoszeniu
lub elektronicznie. Jeżeli reklamacja dotyczy wad lub usterek dostrzeżonych w trakcie trwania imprezy powinna posiadać
informację o terminie, formie i sposobie zgłoszenia tych usterek w trakcie trwania imprezy. - B.P. „JOKIER” zobowiązuje się do odpowiedzi na reklamacje w formie pisemnej niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu
30 dni od daty zakończenia imprezy, w przypadku zgłoszenia informacji u pilota/rezydenta w trakcie trwania imprezy, złożenia
reklamacji – jeśli została ona zgłoszona po zakończeniu imprezy; - B.P. „JOKIER” ogranicza swoją odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Klientowi w skutek niewykonania lub nienależytego
wykonania Umowy w przypadkach określonych w Umowach międzynarodowych, których stroną jest Rzeczpospolita
Polska. 6.
Reklamacje dotyczące rzeczy zaginionych lub uszkodzonych w transporcie lotniczym należy składać pisemnie, zgodnie z
procedurą – bezpośrednio do linii lotniczej wykonującej ostatnią porcję przewozu przy wykorzystaniu formularza
zgłoszeniowego P.I.R. ( Property Irregularity Report). Utratę, uszkodzenie lub błędne przesłanie bagażu należy dodatkowo
zgłosić organizatorowi.
VII. Postanowienia końcowe - Klient deklaruje, iż stan jego zdrowia umożliwia udział w imprezie, a w przypadku zachorowania w trakcie imprezy zwalnia
leczących go lekarzy w kraju i za granicą z obowiązku zachowania tajemnicy lekarskiej względem ubezpieczyciela oraz wyraża
zgodę na udostępnienie mu dokumentacji lekarskiej. - W przypadkach nieuregulowanych Umową – Zgłoszeniem oraz innymi warunkami uczestnictwa mają zastosowanie przepisy:
- Ustawy o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. nr 223 poz. 2268 ze zmianami),
- kodeksu cywilnego,
- inne przepisy dotyczące ochrony konsumenta.
- Ewentualne spory powstałe w związku z wykonaniem niniejszej umowy będą rozstrzygane w sposób polubowny a w razie
braku porozumienia przez Sąd właściwy dla siedziby B.P.”JOKIER”. - B.P. „JOKIER” zgodnie z ustawą o usługach turystycznych posiada ważną gwarancję ubezpieczeniową. Beneficjentem polisy
jest Marszałek Województwa Mazowieckiego. 5.
B.P. „JOKIER” na życzenie Klienta wyda potwierdzenie w/w gwarancji każdemu Klientowi, który wpłaci zaliczkę powyżej 10%
ceny imprezy.